fitnes.vevu.hr
 
PROGRAMI FITNES CENTRA

Fitnes centar - Veleučilište Lavoslav Ružička, Županijska 50, Vukovar

 

PONOVO U FORMI

Dolaskom sunčanijih dana i ljepšeg vremena neki će posegnuti za teretanom, bilo tegovima, biciklom ili trakom s željom skidanja pokojeg kilograma ili vraćanja u formu u kojoj su bili prije dolaska zime. Evo nekoliko savjeta kako da što udobnije prođete taj period.

NE OBLAČITE DODATNE TRENERKE, SUŠKAVCE I SLIČNO

Oblačenje gornjeg dijela trenerke za vrijeme vrućina , umotavanje u kojekakve šalove, čak i folije i slično ne samo pogrešan, nego po zdravlje i život opasan mit. Naime tako ćete samo izgubiti više tekućine A NE MASTI (što  stvori privid pri vaganju da ste smršavili), riskirate dehidraciju što može biti po život opasno stanje, organizam se ne može hladiti ako ste zamotani pa uz dehidraciju riskirate kolaps, nesvijest ili čak infarkt. Dakle, nema prijekog puta. Sve zahtijeva svoje vrijeme. Idite sigurnim stazama i uživajte u "sigurnoj vožnji".

UZIMANJE TEKUĆINE

Uzimanje tekućine ne samo da sigurava prijeko potrebnu tekućinu za organizam nego i sprječava ozljede. Pokušajte stvoriti naviku piti po malo kroz cijeli dan a ne popiti litru za pola sata jer ćete na trening. Voda je najbolja za početak.

Ukoliko trenirate više od sat vremena i izgubite dosta tekućine,uzmite neki izotonični napitak.

Osobno sam se vagao prije trčanja ovo ljeto jedne prilike, trčao sam sat vremena (prešao 13 km) na +28C  bez uzimanja tekućine te sam se izvagao nakon toga. Razlika je bila 2,5 kilograma. Naravno nakon uzimanja tekućine tijekom nekoliko narednih sati dok žeđ nije prestala kilogrami su se vratili, što je očekivano i normalno. Dakle, možemo reći da se gotovo sve odnosi na izgubljenu tekućinu a ne na "mast". Gubljenje kilograma iz masti je proces te nekoliko treninga ne može dati  rezultate.

MODULIRANJE PREHRANE A NE GLADOVANJE

O ovome smo već pisali u prethodnom tekstu ali opet ćemo podsjetiti. Gladovanje je zapravo uzrok svih neuspješnih pokušaja da se dovedete u red. Modulirajte prehranu ali nastavite jesti. Cilj je modulacija prehrane, a ne gladovanje. U nečemu, ipak, treba biti i rigorozan. Ukoliko želite smanjiti kilažu izbacite konzerviranu hranu, hrenovke, paštete, suhomesnato). Nemojte gladovati poslije treninga - to je još jedan pogrešan mit. Morate vratiti organizmu uzeto. Inače ćete se brzo iscrpiti i odustati. Na kraju, zbogmalo čokolade ili slično neće propasti svijet. Aktivirajte se i mislite o tome kao o nečemu što će postati dio vašeg života a ne samo mjera kada stvari krenu niz brdo.

Najjednostavnije rečeno, poslije treninga jedite bijelo meso ili ribu (dakle protein) a prije složene ugljikohidrate (krompir,riža,tjestenina).Ipak, svaki je organizam enigma za sebe i najbolje bi bilo da naučite pratiti sami sebe.

BRŽE I JAČE NE ZNAČI I BOLJE

Još jedna klasična pogreška. Niti će vas previlika kilaža na spravi odvesti brže do dobre linije niti brzo trčanje do iznemoglosti. Uz malo informiranja možete sa puno manje uloga postići željene rezultate. Pitajte nekog tko je na tom području stručan ili nekog ozbiljnijeg rekreativca sa iskustvom. Ipak ni tada nije sigurno da ste dobili pravu informaciju iz jednostavnog razloga. Da bi vam je neko dao mora poznavati dosta toga o vama, od vaših prehrambenih navika pa do mentalnog sklopa. Na kraju, ono što vrijedi na početku ne vrijedi za vas nakon napr.mjesec dana treninga. Trenažni proces je struka koja zahtijeva multidisciplinarna znaja vašeg trenera ili savjetodavca kao i njegovo (ili njeno) iskustvo.

ŽELIMO VAS MOTIVIRATI

Jasno kako je svaka promjena teška i zahtijeva odricanje. Ponekad podlegnemo podrugljivim komentarima ili podsmijesima okoline u nsatojanju da se počnemo baviti s nečim. Ili razmišljamo kako smo već "prestari" za bavljenje nečim. Ali zapravo tko hoće nađe načina, tko neće nađe izgovor.

Želimo vam reći slijedeće - zdravlje i uživanje u aktivnosti pripada svakome, teretana i cesta je za svakoga tko to želi.

Na kraju to niti ne mora biti teretana to može biti vaš vrt i jedna strunjača na kojej ćete se posvetiti sebi pola sata ili koliko već želite.

Ovaj gospodin na slici zove se Josip Đunđek i iz Varaždina je te sa svoje 84 godine još uvijek pretrči polumaraton tj. 21 kilometar u vremenu od 2 i pol sata!

 

 

                                                                                               

 

Zadnja izmjena: 20.travanj 2011.

© 2011 fitnes.vevu All Rights Reserved
Designed by Anvision Web Templates & Webdesignfinders.net.

 

 
cruise bar sydney
security systems